نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون اقدام راهبردی مانع احیای برجام نشده است.

محمدباقر قالیباف: قانون اقدام راهبردی مانع احیای برجام نشده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری، درباره برنامه خود برای حوزه کشاورزی، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم ما کشاورزی است و به طور مستقیم ۴ میلیون شغل در این بخش داریم. در حوزه امنیت غذایی و مخصوصاً کالاهای اساسی بحث کشاورزی خیلی مهم است و ضرورت خودکفایی در برخی از محصولات مهم است.

وی متذکر شد: مشکل ما آن است که یک سال پیاز گران می‌شود و یک سال سیب زمینی چرا که برنامه ریزی خوبی در این زمینه نداریم. هنوز بخش قابل توجهی از آبیاری کشاورزی ما سنتی است و آبیاری زیرسطحی دیگر منسوخ شده است. باید تحولات گام به گام در این حوزه دنبال می‌شد اما نشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قیمت تمام شده یک محصول زمانی که به دست مردم می‌رسد بسیار بیشتر از آن پولی است که به تولیدکننده یا همان کشاورز داده می‌شود و ۷۰ درصد قیمت محصولات کشاورزی بعضاً در این میان و به واسطه‌ها داده می‌شود.

قالیباف ادامه داد: ما ثبات در تصمیم گیری در حوزه کشاورزی نداریم. برنامه ریزی دقیق و مطمئن در حوزه کشاورزی نمی‌شود و نوع مدیریت ما در این کار به گونه‌ای بوده است که نتوانستیم بر مشکلات این حوزه فائق بیاییم.

وی تصریح کرد: خروج از کشاورزی سنتی در برنامه هفتم توسعه دیده شده است. یکی از مشکلات مهم حوزه کشاورزی واردات بی رویه است که در برنج و چای شاهد آن هستیم و باید برطرف شود. در قیمت گذاری محصولات کشاورزی هم باید اصلاحاتی انجام شود.

قالیباف ادامه داد: ما در بسیاری از دانه‌ها مثل ذرت و دانه‌های روغنی مشکلاتی داریم و بیشتر واردکننده هستیم و باید این مشکل رفع شود. اعتقاد ندارم که یک برنامه را دنبال کنیم تا سال آخر جواب دهد. باید برنامه هفتم توسعه دقیق اجرا شود و روند اجرای آن باید تداوم داشته باشد و به سال آخر موکول نشود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره راهکار رفع تحریم، گفت: در میزگرد سیاسی به این موضوع اشاره کردم. موضوع سیاست خارجی بسیار مهم و از موضوعات اولویت دار دولت چهاردهم است. ما موضوع جدی داریم و درست است که یک بخش خنثی سازی تحریم‌ها را داریم که کار بلندمدت است اما باید رفع تحریم هم دنبال شود. پرونده‌های شانگهای و بریکس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مذاکراتی در حوزه هسته‌ای انجام می‌شود که برای رفع تحریم است. آنان برجام را برهم زدند و قانون اقدام راهبردی مجلس که گفته شده است که مانع احیای برجام شده است، درست نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.